top of page

Städfirma i Stockholm


Vi hjälper dig till en enklare vardag!

Prioritera det du tycker är viktigast i livet så hjälper vi till med städningen!
Home.jpg

En av Stockholms bäst rekommenderade städfirmor

Efter en lång dag på jobbet känns det härligt att öppna dörren och kliva in i doften av ett nystädat hem. Allt fler tar hjälp med hemstädning för att få vardagen att gå ihop och göra annat än att städa på sin lediga tid.

 

  • Med Rozen Clean som städfirma erbjuder vi regelbunden städning i ditt hem varje eller varannan vecka på samma veckodag och tid utförd av samma städerska varje gång som vet hur du vill ha ditt hem städat.
     

  • Med Rozen Clean som städfirma vet du att din städerska har bra villkor med Fora försäkringar och tjänstepension. Vi är stärkta i vår övertygelse om att anställda som blir uppmärksammade, respekterade och har bra villkor är mer trygga, lojala och gör ett bättre jobb vilket leder till nöjda och långsiktiga kunder. 
     

  • Med Rozen Clean som städfirma väljer du en klimatsmart städtjänst då våra städerskor åker kollektivtrafik till ditt hem och inte bil. Vi undviker därav att ha ca 30 bilar i trafiken och genom det sparar vi gemensamt ca 200 ton koldioxid utsläpp per år. Dessutom undviker vi miljöpåverkan på att inte tillverka 30 extra bilar - och det blir billigare för dig som kund.
     

Med våra 100 städproffs erbjuder vi städning i hela Stockholmsområdet, Uppsala och Nyköping från 249 kr/tim inkl. moms efter RUT-avdrag. Ingen bindningstid och fria avbokningar senast 24 timmar innan städtillfället.

Vad tycker våra kunder om oss?

 

Många nya och potentiella kunder gillar att läsa omdömen och rekommendationer om företag de funderar på att anlita. Det tycker vi är bra, därför samarbetar vi med reco.se för att samla ärliga kundomdömen från våra kunder.

Vi är stolta över att vara en av Stockholms bäst rekommenderade städfirmor på Reco, Google och Facebook 

Städfirma Stockholm - våra städtjänster 

 

Vi är en städfirma i Stockholm med ett stort utbud av högkvalitativa städtjänster som vänder oss både till privatpersoner, företag samt exempelvis fastighetsägare och BRF:er.  Oavsett vilken tjänst det handlar om så ser vi till att leverera ett resultat av högsta kvalitet som ligger i linje med de förväntningar du som beställare har. 

 

Vi erbjuder högkvalitativa tjänster till rimliga priser och vi anpassar oss alltid efter kundens behov. Därför är vi också en städfirma i Stockholm som ständigt tar nya steg. Behöver du hjälp med professionell städning? 

 

Här nedan följer några av de tjänster vi kan hjälpa dig med:

 Anlita oss för en flyttstädning och fokusera på att komma på plats i den nya bostaden. Vi ser till att du kan lämna över nycklarna till de nya ägarna med ett leende på läpparna. Vid en flyttstädning följer vi en checklista som garanterar ett godkännande och vi ser alltid till att avsätta tillräckligt mycket personal för att klara av den tidsplan du har att förhålla dig till.

Städhjälp på abonnemang - så fungerar det 

 

En detalj som underlättar för dig som kund är att teckna ett abonnemang för exempelvis hemstädning. Detta innebär att vi städar regelbundet - på givna dagar och tider - och där du själv bestämmer hur städningen i fråga ska se ut. Fördelen med detta är att du slipper hålla på att ringa runt varje gång du behöver hjälp med städning. 

 

Tjänsten levereras löpande och som ett led i att alltid erbjuda våra kunder trygghet så kommer också samma städare vid varje städtillfälle. Du lär känna personen och ni bygger upp ett gemensamt förtroende. Det ligger även i vårt intresse då städaren i fråga lär känna din bostad och dina behov - något som borgar för ett effektivt jobb och ett perfekt resultat: varje gång. 

 

Kommunikationen oss emellan blir viktig även om du löser ett abonnemang. Vi följer alltid upp och kontaktar våra kunder i syfte att bli bättre. Om du exempelvis skulle vilja ändra på något under resans gång så är det inga problem. Vi erbjuder alltid flexibla lösningar för våra kunder. 

Boka provstädning först 

 

Hur vet du att vi levererar en tjänst som du blir nöjd med - och hur ska vi kunna veta hur du vill ha det? Genom en provstädning så ges du tydliga besked om vilken kvalitet vi håller. Samtidigt så kan vi också ges en möjlighet att lägga upp arbetet och räkna på exempelvis timmar. 

 

Provstädning blir, baserat på detta, ett viktigt startskott för både dig som beställare och för oss som utförare. Vi ser hur du vill ha det - och du får en chans att se vad vi går för. En provstädning kostar 149 kronor/timmen. 


 

10 orsaker till varför du ska välja vår städfirma 

  1. Kvalitet. Vi levererar alltid jobb av högsta kvalitet och detta oavsett vad som ska städas.

  2. Flexibilitet. Du som kund står i centrum och vi kan anpassa oss efter dina krav, önskemål och behov. 

  3. Miljömedvetna. Vi tar vårt ansvar för miljön. Ett exempel på detta är att de flesta av våra anställda åker kommunalt mellan uppdragen. Det minskar utsläppen markant.

  4. Referenser. Vi har massor av referenser som står redo att rekommendera oss vidare.

  5. Mångsidighet. Målet för oss är att kunna leverera högsta kvalitet inom så många områden som möjligt inom städning.

  6. Våra anställda. Personalen är vår största tillgång. Vi erbjuder fasta anställningar och tjänstepension: hos oss trivs man på jobbet!

  7. Professionalism. För oss är alla uppdrag exakt lika viktiga - oavsett kund eller storlek.

  8. Lyhördhet. Vi strävar alltid efter att bli bättre och tar till oss av både positiv och negativ kritik.

  9. Kunden först! Hos oss är kunden alltid i centrum och vi är alltid bara ett samtal bort från att hitta en lösning på ditt problem.

  10. Kunskap. Vi har lång erfarenhet av städning och den avspeglas i hur vi arbetar där effektiviteten blir talande. 


 

Städning och miljö 

 

Vi vill gå i bräschen för en renare städbransch och försöker att dagligen ta vårt ansvar i att minska de negativa avtrycken på klimat och miljö. Ett exempel på detta är att minska på bilåkandet. 

 

Stockholm är den stad i Sverige som erbjuder bäst möjligheter att åka kommunalt. Med en välutvecklad kollektivtrafik tar man sig från punkt A till punkt B på nolltid. Våra anställda använder sig av denna fantastiska möjlighet dagligen och därigenom så kan vi också reducera våra egna avtryck på ett radikalt sätt. Om vi - liksom många andra städföretag - valde bilen så skulle det handla om ungefär 40 bilar som gemensamt skulle släppa ut ungefär 250 ton koldioxid varje år. 

 

Här gör vi en enorm skillnad - och det syns även i din plånbok. Du betalar för en professionell städtjänst - inte för en massa onödiga resor och drivmedel. 


 

Städmaterial 

 

Ett annat exempel på där vi vill göra skillnad gäller valet av städmaterial. Vi använder oss endast av miljömärkta produkter och vi arbetar aktivt med både återvinning och sopsortering. Det går att få rent utan att använda en massa giftiga kemikalier och starka produkter. Vi gör alltid rätt val i den här viktiga frågan. Med oss kan du räkna med att miljön alltid spelar en stor roll! 


 

Enkel checklista för städning 

 

Hur lyckas man med en städning? Ett bra sätt att använda sig av är att skapa en checklista. Inom ramarna för vår verksamhet så använder vi oss alltid av checklistor som ett sätt att säkerställa kvalitet och för att inte riskera att missa något. Det innebär att varje kund också har en unik sådan där vi utgår från behov, önskemål och specifika krav. 

 

Checklistan blir ett ovärderligt verktyg i att leverera ett resultat som håller den höga kvalitet vi alltid strävar efter att erbjuda. Extra tydligt blir detta vid exempelvis en flyttstädning där kraven är hårda - och där man de facto också riskerar ett vite vid misskötsel. Genom att använda en checklista kan man arbeta effektivt och bocka av de saker som ska göras allt eftersom. 

 

Samma sak rekommenderas även dig som privatperson. Har du svårt att lyckas med din städning och tycker att du yrar omkring mer än du städar? Testa att skapa en checklista för varje rum, följ den och upptäck hur pass mycket enklare det blir. 


 

Här är några exempel på hur en sådan kan se ut: 

 

  • Börja uppifrån och ned. Enkelt och logiskt: damm faller nedåt och börjar du från golvet så kommer allt damm på hyllorna att hamna där igen. 

 

  • Rum för rum. Skapa en checklista för köket, en annan för hallen och en tredje för badrummet. 

 

  • Köket: se till att fokusera på de stora ytorna. Diskbänken, bänkskivorna och - givetvis - golvet. Spisen bör givetvis också torkas av och rengöras. Rena ytskikt skapar ett fräscht kök. 

 

  • Badrummet. Börja med att spruta in toaletten med rengöringsmedel som får dra in. Spruta sedan på kranar och i handfatet så att exempelvis tandkräm försvinner. Speglarna ska även de rengöras. Gå sedan vidare med en trasa och en tvättsvamp och gnugga allting rent. Använd toalettborsten för toan. Avsluta med att dammsuga och torka golvet. Har du exempelvis smutsiga fogar så använd med fördel en blandning av ättika och vatten för att rengöra dessa. 

 

  • Hallen. Börja med att hänga undan kläder som inte används och plocka undan skorna. Har du mattor så ta ut och skaka av dessa. Torka av alla hyllor och rengör exempelvis speglarna - det gör underverket för ljuset! - innan du dammsuger och torkar golven. 

 

  • Sovrummet. Ta ur sängkläderna och häng täckena på lite luftning. Torka av alla sängmöbler och ta bort kläder och övriga textilier. Dammsug och torka golven. Bädda rent. 

 

  • Barnrum: Plocka undan alla leksaker och gosedjur. Torka av hyllorna och se till att exempelvis böcker ställs på rätt plats. Dammsug och torka golven. 


 

Hitta städpersonal du kan lita på 

 

Vår verksamhet bygger mycket på att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Det måste finnas ett förtroende och en tillit oss emellan. Du som kund ska känna dig trygg med oss och att vi levererar en tjänst som du är nöjd med - men även att du ska känna dig trygg med den städare som utför jobbet. Det senare är väldigt viktigt. 

 

Att våra kunder känner en trygghet och har ett förtroende för städaren är något som vi fokuserar väldigt mycket på. Här tar vi givetvis hänsyn till dina omdömen och hur du känner. Handlar det om hemstädning så handlar det också om att du öppnar dörren till din personliga sfär: det är givet att du ska lita på den som städar. 

 

Att en och samma städare kommer är något som gör skillnad i denna fråga. Genom detta lär ni känna varandra och bygger upp en egen relation. Om du exempelvis vid en provstädning inte känner att en städare är rätt för dig - baserat på exempelvis personkemi och magkänsla - så låter vi någon annan sköta jobbet. Vi är alla olika och det är inget personligt. Viktigast är att du känner att du litar på din städpersonal! 

 

Så fungerar rut-avdraget vid städning 

 

Att Rut-avdraget är en game-changer är inget att sticka under stolen med. Alltsedan denna skatterabatt såg dagens ljus så har också fler privatpersoner tagit steget och valt professionell städning och andra hushållsnära tjänster. Fler har råd att prioritera ett rent hem och få tid över till annat. 

 

Rut-avdraget innebär att du som privatperson kan dra av halva kostnaden för det arbete som vi lägger ner - detta med ett årligt tak som ligger på 75.000 kronor/person. Du själv behöver inte göra mer än att säga att du vill använda dig av Rut-avdraget. Vi sköter all administration med Skatteverket och drar beloppet på den faktura du erhåller - det gäller även i samband med att du löser ett abonnemang hos oss. 

 

Det enda du behöver göra är att se till att du är berättigad att använda denna skatterabatt. Det gör du enkelt genom att logga in på dina sidor på Skatteverket.

bottom of page