top of page

Tips:
-
Använd dig av E-faktura för vår fakturering för absolut enklaste betalningsprocess. Det kan inte bli enklare - uppge bara vilken bank du har till oss så anmäler E-faktura åt dig.
-
Vet ni med er att ni har mycket städning under året så kan vi lägga in två personer som vi kontinuerligt ansöker om rut-avdrag på.
-
Vi tvättar fönster hos många av våra kunder, speciellt på våren och hösten. Boka därför gärna i tid inför vår och höst.
Svar på vanliga frågor och våra allmänna villkor
Vid beställning av våra tjänster gäller dessa allmänna villkor.
Vårt motto är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Vi har inga krångliga timbanker, inga dolda avgifter eller orimliga avbokningsregler. Vi tycker det fungerar bäst med vanlig hederlig rak och ärlig kommunikation i vår dialog med våra kunder.
-
Var städar ni någonstans?Vi städar i hela Stockholm med förorter, Uppsala och Nyköping med omnejd.
-
Hur går provstädningen till?Vi provstädar hela ditt hem för att se hur lång tid som behövs för att städa bostaden återkommande. Var beredd på att provstädningen ofta tar längre tid än vad den återkommande städningen kommer att göra. Räkna med ca 30 min för att visa runt ditt hem och där ni går igenom bostaden och visar var städmaterialet finns.
-
Är det alltid samma person som kommer och städar?Ja! Den städerska som provstädar ditt hem första gången fortsätter sedan med den återkommande städningen förutom vid sjukdom och semester. Då kommer en vikarie om ni så önskar men vi frågar alltid om ni vill ha en ersättare först.
-
Har ni med er städmaterial?Då våra medarbetare åker kollektivtrafik är det du som kund som står för allt städmaterial och produkter. Vi informerar inför en provstädning vilka produkter som är bra att ha hemma.
-
Vilka städmaterial är bra att ha hemma?• Dammsugare – gärna med tom dammsugarpåse! • Golvmopp med hink • Mikrofibertrasor • Wettextrasor • Mirakelsvamp • Såpa • Köksspray • Badrumsspray • Fönsterspray • Allrengöring • Jif Cream • Diskmedel – vi rekommenderar YES! Välj i möjligaste mån Svanenmärkta städmaterial!
-
Hur kan jag underlätta inför städningen?Du kan förbereda inför städningen genom att plocka undan prylar, kläder och andra lösa föremål. Det gör det enkelt för städerskan att komma åt att damma och torka alla ytor.
-
Hur hanterar ni nycklar och koder?Vi har ett nyckelhanteringssystem där städerskan får en nyckel av er. Nyckeln märks med en nyckelbricka på ett speciellt sätt som inte kan härledas till dig som kund av utomstående. Kontoret mailar sedan en nyckelkvittens till dig. Våra anställda är vana att hantera nycklar, dörr- och larmkoder hos privatpersoner och företag. För mer information om vårt nyckelhanteringssystem hör gärna av dig till oss.
-
Hur fungerar Mina sidor?Under Mina sidor kan du bland annat se dina kommande städningar och dina fakturor. Mina sidor är anpassat för mobilen och kan med fördel sparas på mobilens hemskärm som en app. Första gången registrerar du dig genom att fylla i din e-postadress och väljer ett lösenord. Därefter får du ett verifieringsmejl till din e-post. Tänk på att använda samma e-postadress som finns registrerad hos oss.
-
Vad gäller vid avbokning av en städning?Om du önskar avboka eller ändra din inbokade städning så ber vi dig att vara ute i god tid! Senast 24 timmar innan städningen. Avbokning sker genom att ringa oss på telefon 010-330 8180 eller maila oss på info@rozenclean.se vardagar mellan 07:00-16:00. Vid av- och ombokning mindre än 24 timmar innan, eller om du glömt att avboka en städning, så debiterar vi för hela städningen.
-
Har ni någon uppsägningstid eller bindningstid?För privatpersoner så har vi ingen uppsägnings- eller bindningstid mer än att avbokning måste ske minst 24 timmar innan städningen, se frågan om avbokning av städning ovan. För företag så gäller den avtalade uppsägningstiden i avtalet, i annat fall gäller 2 månaders uppsägning.
-
Hur fungerar nöjd kund garantin?Vi har 100% nöjd kund garanti. Är du inte nöjd med något som har missats vill vi att du kontaktar oss direkt, inom 24 tim. Då kommer vi i första hand och åtgärdar det om det är möjligt. Vi är måna om att ha fortsatt nöjda kunder.
-
Vad händer om något går sönder?Vi har en ansvarsförsäkring hos Länsförsäkringar. Visar det sig att skadan uppstod vid städning står vi självklart för kostnaden. Vår personal rapporterar alltid skada och vi kontaktar dig som kund vid olycka.
-
Hur är er prissättning?Alla priser till privatpersoner är inklusive moms och efter rut-avdraget. Alla priser till företag är exkl. moms. Alla priser justeras till privatpersoner i maj varje år i samband med löneprocessen. Prisjustering görs så att vi kan arbeta med vår årliga löneprocess och bibehålla de bästa städerskorna till er som kunder. Vi informerar alltid innan en prisjustering. Alla priser till företag index-justeras i januari årligen enligt avtal.
-
Hur fakturerar ni?Vi fakturerar den sista i varje månad i efterskott med 25 dagars förfallotid. Fakturering sker via E-faktura eller E-post som är kostnadsfritt. För faktura via vanlig post tillkommer en fakturaavgift på 30 kr.
-
Har ni städuppehåll under sommaren och över jul/nyår?Vi har stängt för semester fyra veckor på sommaren, vecka 28-31 samt två veckor över jul och nyår. Vi har personal som arbetar under perioden så det går ofta lösa för de kunder som önskar städning under ledigheten. Kontakta oss så tidigt som möjligt om du önskar städning under vår semesterperiod. Oftast blir det med en ersättare. Efter ledigheter fortsätter städningarna med samma intervall med start vecka 32 om ni inte har meddelat något annat. Har man t.ex. haft varannan veckas städning innan ledigheten på ojämna veckor fortsätter städningen på ojämna veckor efter sommarledigheten.
-
Städar ni på röda dagar?Vi har stängt på röda dagar, ej klämdagar. Om ni önskar städning på en röd dag kan vi ordna det, då läggs det på 15% på priset. Meddela oss i god tid. Vi kan dock inte garantera att det är din ordinarie städerska som kommer. Utöver de röda dagarna så har vi stängt midsommarafton, julafton och nyårsafton.
-
Hur kan era städtjänster vara klimatsmarta?När du väljer Rozen Clean som städfirma gör du ett klimatsmart val. De flesta av våra städerskor åker kollektivtrafik, vilket fungerar bra eftersom du som kund håller med eget städmaterial. Med våra 90 anställda undviker vi ca 35 bilar som vi annars skulle ha haft många tusen biltransporter med varje månad. Detta ger en besparing på ca 250 ton koldioxidutsläpp per år. Miljöpåverkan blir också mindre om du väljer oss genom att vi hittills har undvikit att beställa 35 st bilar som annars skulle ha tillverkats. Dessutom blir det ett billigare pris för dig som kund, eftersom det är billigare att åka kollektivt än att åka bil.
-
Hur behandlar vi dina personuppgifter?Vi tar en person- eller företagsupplysning på alla nya kunder via Creditsafe, vilket inte påverkar din kreditvärdighet överhuvudtaget. De uppgifter vi efterfrågar och sparar gör vi i syfte att kunna boka, schemalägga, utföra och fakturera för städningar samt att kunna ansöka om skatteavdrag (rut-avdrag) för privatkunder. När du är kund hos oss så behandlar vi dina adress- och personuppgifter på ett säkert sätt och i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Se gärna mer på: www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen Vi informerar även nyttig information via nyhetsbrev där vi använder oss av kunders e-postadresser. Angående cookies och vad vi sparar om dig som användare på vår hemsida, läs gärna vår Cookie Policy.
bottom of page